h1

Hösten tillhör the Fab 4

13 augusti 2009

Det var ett tag sen. Och det tar antagligen ett tag tills jag skriver igen, men eftersom jag märker att jag har läsare så skulle det vara synd att lägga ner bloggen. Jag har bara inte kommit mig för med att skriva….

beatles_avadon

Det kanske inte har undgått någon som är intresserad av populärkultur att the Beatles kommer att bli högaktuella igen under hösten. Bandet, som jag personligen håller som världens i särklass bästa band genom tiderna, kommer äntligen med sina skivor i remastrade versioner. De tidigare utgivningarna på CD var inte särskilt lyckade, särskilt inte om man jämför med den senare utgåvan ”1” (One) eller nyutgåvan av soundtracket till filmen ”Yellow Submarine” där ljudet var så mycket bättre och dynamiskt.

Att det råkar ske i samband med att TV-spelet ”Beatles Rock Band” är ingen slump, men planerna på nya utgåvor av Beatles samtliga album har funnits flera år och den nya mixningen har sedan länge varit klar. Nu behöver knappast dessa fyra herrar någon närmare presentation eller marknadsföring när de släpper nytt material, ej heller påfyllning i kassakistorna, men att hösten kommer att tillhöra Beatles känns bara kul. Pauls och Ringos ansikten kommer antagligen att dyka upp överallt.

Jag ser särkilt mycket fram emot den nya mixen av en av mina absoluta favoritskivor, ”Abbey Road”.

Lämna en kommentar